Dlaczego warto opanować etykietę biznesu

etykieta biznesuCzasami o poradnikach etykiety biznesu zdarza nam się myśleć jak o ukształtowanych zakazach i nakazach. Jednak lepiej się do takich myśli nie przyznawać, bo każdy, kto kieruje się zasadami dobrego tonu w kontaktach służbowych, wie jak wiele ułatwiają i przeciwnie – nie krepują, lecz dodają poczucie bezpieczeństwa, własnej wartości i luksus bycia sobą.

W naszym kraju przez lata ignorowało się owe dobre maniery, uważając je jako staroświeckie i nikomu niepotrzebne, a nawet budzące śmieszność. Jednakże dzisiaj w dobie rywalizacji i konkurencji firm, znajomość zasad etykiety jest jednym z czynników decydującym o powodzeniu, zapewniającym egzystencję i szybki rozwój. Dlatego w każdym zakładzie pracy powinna obowiązywać etykieta biznesu, na którą składają się najwyższe standardy zachowań wśród pracowników jak i zarządzających.

Pamiętajmy, że to nasz styl bycia buduje wizerunek i wiarygodność firmy. Dbajmy zatem właśnie o tę płaszczyznę kontaktów biznesowych, która wpływa na jakość naszych relacji z klientami i partnerami biznesowymi - będzie ona gwarancją uczciwości, szacunku, wzajemności i długoletniej, owocnej współpracy.

Trzy najważniejsze zasady etykiety biznesu :

- Zasada dostosowania – reguluje różnice w interpretowaniu etykiety w krajach o innej kulturze. Według tej zasady, po przekroczeniu granicy obcego państwa należy się dostosować do kultury tego państwa. Nie krytykujemy zwyczajów gospodarzy i nie narzucamy własnych.

- Zasada precedencji ( pierwszeństwa) – mówi o tym, że podstawą etykiety biznesu jest ranga i status, a nie wiek i płeć ( podstawowa różnica pomiędzy etykietą towarzyską a biznesową).

- Szacunek dla innych – mówi o okazywaniu szacunku drugiemu człowiekowi.

„Elegancja i dobre maniery pomogą Ci otworzyć drzwi, których nie otworzy nawet najlepsza edukacja” - Clarence Thomas

Aleksandra Makles

www.deaszkolenia.pl

Social Media

Opinie uczestników Wszystkie